08/11/2015

oficina escolarizacion(1).jpg

Porcar: "el nou departament permetrà polítiques d"equilibri que eviten la discriminació i un repartiment d"alumnat més proporcionat".

La Regidoria d'Educació de l'Ajuntament de Castelló, dirigida pel regidor Enric Porcar, obrirà a partir de demà dilluns la nova Oficina d'Escolarització. Aquesta estarà situada en el carrer Gaibiel número 4, en la planta baixa de l'edifici de l'Arxiu Històric Municipal. L'horari d'atenció al públic de l'Oficina d'Escolarització serà de 9 del matí a 2 de la vesprada.

La nova Oficina d'Escolarització prestarà un servei que, fins avui, estava assumint la Conselleria d'Educació. De fet, Castelló era l'únic municipi del País Valencià que no comptava amb aquest servei. Així, el nou departament de la Regidoria d'Educació prestarà servei d'atenció a l'escolarització sobrevinguda, és a dir, atendrà noves incorporacions d'alumnes nouvinguts a la ciutat, peticions d'escolarització fora de termini, canvis de residència i canvis de centre dins de la mateixa ciutat de Castelló. L'Oficina d'Escolarització atendrà a l'alumnat d'infantil, primària i secundària dels col•legis i instituts públics i privats concertats.

Per al regidor d'Esports, Enric Porcar, es tracta d'una "magnífica notícia i una eina molt important per a la ciutat, ja que permetrà escolaritzar i distribuir als alumnes nouvinguts a Castelló". Segons l'edil, tenir l'Oficina d'Escolarització en la pròpia ciutat permetrà realitzar "polítiques d'equilibri que eviten la discriminació, amb un repartiment de l'alumnat més proporcionat".

L'Oficina d'Escolarització atendrà totes les peticions relacionades amb l'escolarització sobrevinguda, estudiarà cada cas particular i, posteriorment, es procedirà a escolaritzar a l'alumnat en aquells centres on hi haja vacants més properes al seu domicili.

La forma de procedir per als usuaris que necessiten del servei d'aquesta oficina serà la següent: hauran d'aportar la sol•licitud d'admissió que se'ls facilitarà en la pròpia oficina, acompanyada del certificat d'empadronament, fotocòpia del llibre de família, DNI del pare i de la mare i certificació del centre de procedència sobre la situació de l'alumne (nivell aconseguit i si accedeix o no a promoció), domicili i telèfon del centre. Posteriorment tota aquesta documentació haurà de ser presentada en el registre general d'entrada de l'Ajuntament.