¿Què és el Padró Municipal?
El Padró Municipal d'Habitants és un registre oficial on figuren totes les persones que viuen habitualment en un municipi. És una prova legal de la teua residència i domicili.
L'Ajuntament de Castelló de la Plana es posarà en contacte amb els seus habitants a través del correu comunicacionespadron@castello.es, per SMS, WhatsApp a través del 964 355 101.
¿Per què és important?
Estar empadronat és obligatori i permet:
- Accedir a serveis públics (sanitat, educació, transport).
- Exercir drets ciutadans (com votar o rebre ajudes).
- Realitzar tràmits administratius (DNI, passaport, escolarització, etc.).
Quina informació recull?
Inclou dades com:
- Nom i cognoms
- Nacionalitat
- Sexe
- Data i lloc de naixement
- Adreça habitual
- Document d'identitat
Quina documentació necessites per a empadronar-te?
Si eres propietari/ària:
- DNI/NIE/PASSAPORT o qualsevol altre document acretidatiu d'identitat de la persona interessada en vigor (en el cas de menors, Llibre de Família, pàgina dels pares i fills o qualsevol altre document que acredite la filiació).
- Títol de propietat (escriptura de compravenda o qualsevol altra) (L'Ajuntament podrà consultar la titularitat de l'habitatge sempre que figura en els fitxers de l'IBI).
Si soc inquilí/ina, arrendatari/ària (que el contracte de lloguer estiga al teu nom):
- DNI/NIE/PASSAPORT o un altre document acreditatiu d'identitat de la persona interessada en vigor (en el cas de menors, Llibre de Família, pàgina dels pares i fills o qualsevol altre document que acredite la filiació).
- Contracte de lloguer íntegre.
- Justificant de l'últim pagament del lloguer:
En el rebut de lloguer hauran d'aparèixer les següents dades:
- Nom de l'arrendador/a - propietari/ària
- Nom de l'arrendatari/ària - inquilí/ina
- Import del lloguer
- Període de pagament
- Domicili de l'arrendament
Quan em vull empadronar a casa d'algú que és propietari/ària:
- Autorització del propietari/ària degudament emplenada i firmada.
- Còpia del DNI/NIE/PASSAPORT o qualsevol altre document acreditatiu d'identitat de la persona titular de l'habitatge, en vigor.
- Títol de propietat (escriptura de compravenda o qualsevol altra). (L'Ajuntament podrà consultar la titularitat de l'habitatge, sempre que figure en els fitxers de l'IBI).
- DNI/NIE/PASSAPORT o qualsevol altre document acreditatiu d'identitat de la persona interessada en vigor (en el cas de menors, Llibre de Família, pàgina dels pares i fills o qualsevol altre document que acredite la filiació).
Quan em vull empadronar en un domicili en el qual ja consten empadronades altres persones (no propietari/ària):
- Autorització del o la resident, degudament emplenada i firmada, que anirà acompanyada de la còpia del DNI/NIE/PASSAPORT o qualsevol altre document acreditatiu d'identitat de la persona resident, en vigor.
- Autorització del propietari/ària, si escau, degudament emplenada i firmada, que anirà acompanyada del DNI/NIE/PASSAPORT, en vigor, del propietari/ària.
ALTRES:
Empadronament en infrahabitatges i de persones sense domicili: es requerirà informe de Serveis Socials sobre l'habitualitat de la residència en el municipi del veí que es pretén empadronar en què s'indique l'adreça que ha de figurar en la inscripció padronal.
IMPORTANT:
Tota la documentació requerida s'escanejarà en el moment de realitzar el tràmit, excepte aquella que no entre en l'escàner com, per exemple, passaports, llibres de família, etc. En tal cas, hauran d'aportar-hi fotocòpia clara i llegible d'aquesta.
MENORS D'EDAT:
- Si els menors s'empadronen sense els pares o els qui ostenten la pàtria potestat, aquests hauran d'autoritzar-los expressament per a empadronar-se amb altres persones.
- Si els menors s'empadronen només amb un progenitor, s'haurà d'aportar-hi:
- Autorització del progenitor que NO s'empadrona (s'indicarà expressament aquest consentiment) i anirà acompanyada del seu DNI/NIE/PASSAPORT o un altre document acreditatiu d'identitat de la persona titular de l'habitatge, en vigor.
- Sentència judicial de la guarda i custòdia del menor.
- Si no s'aporta autorització o sentència judicial, el progenitor que empadrona el menor firmarà, sota la seua responsabilitat, una declaració jurada.
- Si el menor d'edat és major de 16 anys i està emancipat, podrà actuar com una persona major d'edat.
¿Quins tràmits es poden fer?
A través del padró municipal pots, entre d'altres:
- Alta en el padró municipal d'habitant (informativa)
- Modificació/correcció de dades del padró municipal d'habitants (tramitació electrònica)
- Baixa d'ofici i al·legacions a baixa per inscripció indeguda (informativa)
- Canvi de domicili en el municipi (informativa)
- Confirmació de residència de persones estrangeres no comunitàries (informativa)
- Renovació de residència de persones estrangeres comunitàries (informativa)
- Sol·licitud automàtica de certificat o volant d'empadronament (obtenció instantània)
- Certificat d'empadronament amb representació legal, per motiu justificat o històric (no automàtic)
- Sol·licitud de volant d'empadronament (tramitació electrònica)
¿Com realitzar els tràmits del padró municipal?
Presencialment, amb cita prèvia
Pots sol·licitar la cita en:
- citaprevia.castello.es
- Telefonant al 010 (o al 964 226 010 si telefones des de fora del municipi o des del mòbil)
En línia
Accedeix a través de la Seu Electrònica de l'Ajuntament
Dirigeix-te a l'apartat Tràmits > Padró Municipal
¿Com obtindre un certificat d'empadronament?
- Presencialment, sense cita prèvia, des de les tauletes tàctils d'autoservei que hi ha en la Tinència d'Alcaldia Centre (Plaça Major, 1) -- Només per a majors de 18 anys.
- En línia, des de la Seu Electrònica de l'Ajuntament, en l'apartat Tràmits > Padró Municipal.
Dada destacada:
En 2024, l'Ajuntament de Castelló de la Plana ha gestionat més de 14.800 tràmits relacionats amb el padró municipal d'habitants.